1. Hem Brother
  2. Om Brother
  3. News
  4. 2025
  5. Brother utnämns för första gången till ledande leverantör inom leverantörsengagemang i CDP 2024 Supplier Engagement Rating

Brother utnämns för första gången till ledande leverantör inom leverantörsengagemang i CDP 2024 Supplier Engagement Rating

Brother Industries, Ltd. (huvudkontor: Nagoya; VD: Kazufumi Ikeda) har för första gången fått högsta betyg som ledande leverantör i CDP 2024 Supplier Engagement Rating av CDP, en internationell icke-statlig organisation som genomför miljöundersökningar och offentliggör information. 

Supplier Engagement Rating utvärderar företag världen över som svarar på CDP:s klimatförändringsenkät inom fem nyckelområden: leverantörsengagemang, Scope 3-utsläpp1, riskhanteringsprocesser, styrning och affärsstrategi samt mål. År 2024 erkändes cirka de 6 % bästa av över 22 700 svarande företag som Supplier Engagement Leaders.

Brother Group främjar CSR-upphandling globalt och identifierar ”strävan efter en ansvarsfull värdekedja” och ”minskade koldioxidutsläpp” som sina väsentligheter (prioriterade sociala frågor). Koncernen publicerar sina upphandlingspolicyer och CSR-upphandlingsstandarder och delar sina tankar om miljöpolicyer och kriterier med leverantörerna. Koncernen har också upprättat ett ramverk för att övervaka och förbättra efterlevnaden av dessa standarder och främjar miljömedvetna upphandlingsmetoder i hela leveranskedjan. Vi anser att våra kontinuerliga insatser, inklusive de som rör leveranskedjan, har bidragit till detta erkännande.

Enligt Brother Groups miljövision 2050 arbetar företaget mot koldioxidneutralitet2 i all sin verksamhet och mot att minimera koldioxidutsläppen från hela värdekedjan senast 2050. Som ett medellångsiktigt mål strävar Brother efter att minska koldioxidutsläppen inom Scope 3 (kategorierna 1, 11 och 123) med 28,5 % fram till räkenskapsåret 2030, jämfört med nivåerna för räkenskapsåret 2022.

 

1 ”Scope 3” avser alla indirekta utsläpp som produceras av tredje part i samband med ett företags verksamhet.

2 Uppnå totala nollutsläpp av koldioxid från Brother-koncernen.

3 Koldioxidutsläpp som produceras vid användning av inköpta produkter och tjänster, vid användning av sålda produkter och vid avyttring av sålda produkter.