1. Hem Brother
  2. Om Brother
  3. News
  4. 2020
  5. Musti Group Nordic Oy och Brother Nordic A/S har slutit ett samarbetsavtal

Musti Group Nordic Oy och Brother Nordic A/S har slutit ett samarbetsavtal

Nordens största djurbutikskedja inleder nytt samarbete med Brother i och med stor satsning på utveckling av utskriftsprocesser och dokumenthantering i kedjans butiker

Musti Group Nordic Oy och Brother Nordic A/S har slutit ett samarbetsavtal som innebär att Brother levererar en lösning för automatiserad utskriftshantering, rapportering och optimering av dokumenthantering till alla Musti Groups butiker i Norden.

– Vi använder fortfarande utskrifter i stor utsträckning i våra butiker och tillsammans med Brother ville vi utveckla våra nuvarande arbetssätt. När det gäller priser, kampanjer och produktinformation påverkas vår omsättning i hög grad av det visuella och rätt layout. Vi valde Brother som samarbetspartner på grund av deras branschkunskaper, serviceanda och lösningsorienterade arbetssätt. Brother har tack vare sin breda kompetens tagit sig an utmaningen och gett vår nordiska organisation service på ett föredömligt sätt, konstaterar Pasi Orovuo vid Musti Group.

 

Musti Group är Nordens ledande butikskedja inom husdjursartiklar. Kedjan bildades år 1988 i Finland under namnet Musti ja Mirri. Den expanderade till Sverige år 2012, och i Norge öppnades den första butiken med namnet Musti år 2017. Nu omfattar kedjan nästan 280 fysiska butiker och en stor webbutiksverksamhet som stöttar butiksnätverket. Musti Group ingår i den svenska investeringsportföljen EQT.

 

– Vårt samarbete med Musti Group stärker vår position ytterligare inom utskriftshantering i detaljhandeln. Det finns tecken som tyder på att utskrifter överlag är på tillbakagång, men i vissa branscher har utskrifter fortfarande en väldigt stor betydelse för affärsverksamheten, kundupplevelsen och resultatet. Vi är tacksamma för Musti Groups förtroende. Det ska bli intressant att tillsammans med dem utveckla det visuella förändringsprojektet som kommer att ske inne i butikerna, säger Thomas Björnfalk, Country Manager, Brother Sverige.

 

Brother Nordic A/S är en del av den globala koncernen Brother Ltd och en av de japanska IT-aktörer som har funnits längst på marknaden. Brothers tillväxthistoria från att producera symaskiner till att bli en modern aktör inom IT-branschen är ett resultat av ett systematiskt arbetssätt som utgår från kundernas behov och filosofin At your side. Vi har under de senaste åren fokuserat på vad som sker i användargränssnittet. Som ett resultat av det har vi kunnat skapa flera innovativa lösningar inom dokumenthantering. Ett exempel på det är det samarbetsavtal som vi i början av året slöt med Elkjøp-koncernen.

 

– Vi ser verkligen fram emot samarbetet med Musti Group och att få stötta och utveckla tillväxten hos en nordisk kedja som har en så positiv och stark utveckling, avslutar Thomas Björnfalk, Coutry Manager, Brother Sverige.