Tillagd i varukorg
  1. Om Brother
  2. Lediga tjänster
Smiling woman Brother employee

Lediga tjänster

Intresserad av en karriär hos Brother?

Brother har specialiserat sig på utskrift, skanning, märkning och kommunikationslösningar för företag och konsumenter. På kontoret eller på resande fot - Brother är vid din sida varhelst din rörelse för dig.

Läs mer om Brother på LinkedIn

Två män diskuterar vid ett bord

Serviceinriktad innesäljare

Brother växer i Sverige. Vi söker en serviceinriktad innesäljare.

Vi söker en innesäljare med hög känsla för service som skall fokusera på att bearbeta IT-återförsäljare i Sverige och Norge per telefon. I tjänsten ingår eget kundansvar och regelbunden kundkontakt. Det ingår även att utföra orderhantering i SAP och andra administrativa uppgifter som exempelvis underhåll av CRM system. Vi erbjuder ett omväxlande arbete där det krävs att hålla många bollar i luften. Vi söker dig som vill ha en utmaning inom försäljning och ser möjligheterna i att jobba i ett globalt företag i en intressant bransch.

Tjänsten utgår från försäljningskontoret i Sverige som är lokaliserat i Västra Frölunda, Göteborg. 
Brother erbjuder en bred produktportfölj och ett starkt varumärke. Vi har en stark position i kanalen för dataprodukter och skall expandera inom systemutveckling och IT-återförsäljare.
Önskad kompetens

  • Erfarenhet av försäljning via telefon är en merit.
  • Erfarenhet av SAP och CRM är meriterande.
  • Branscherfarenhet är en fördel men inget krav.
  • Tala och skriva svenska och förstå norska är ett krav.
  • Koncernspråket engelska skall behärskas i tal och skrift.
  • Kunskaper i Microsoft Office är ett krav.

Uppstår några frågor så kontakta Thomas Björnfalk, Tfn: 0705–890 713 eller maila till thomas.bjornfalk@brother.se. Vi vill gärna ha din ansökan innan den 15:e juli.
Vi återkopplar med svar och intervjuer efter semesterperiod i augusti.

Se mer och ansök på Linkedin

Solution Account Manager

Solution Account Manager – ambitiös B2B säljare 

ÄR DU REDO FÖR NÄSTA STEG I KARRIÄREN OCH VILL BLI EN DEL AV TEAM BROTHER SVERIGE?

Vi utvecklar vårt Special Print Solutions Team i Sverige och söker en kundorienterad person för att ta sig an kunders utmaningar. Är du en driven person som vill utvecklas och vara en lagspelare, så är det dig vi söker!

Vi söker efter en Solution Account Manager (SPS) för nykundsbearbetning samt försäljning och rådgivning mot slutkunder. Din kundinriktning kommer att vara mot medelstora till stora företag, främst inom detaljhandeln, transport & logistik och lager. Du kommer också ansvara och ha tillgång till nya AUTO ID Channel Partners för att kunna få dessa nyckelkonton att växa.    

Vi söker dig som har minst 2-3 års erfarenhet inom B2B försäljning, önskvärt inom detaljhandel, transport & logistik och lager, är ambitiös, professionell och är en ”hunter”. Du har en naturlig fallenhet för att skapa långsiktiga kundrelationer och ger ett förtroendeingivande sätt. Du har en förmåga att identifiera kundens specifika önskemål och föreslå skräddarsydda lösningar.
 
Vi ser med fördel att du är en person som är målinriktad och har en brinnande vilja att lyckas. I ditt arbete ska du sträva efter att vilja utvecklas, vara professionell och ha förmågan att vilja samarbeta med andra i ditt team med fokus på kunder och lösningar.

Var med och utveckla en strategi i en spännande framtid. För att lyckas i detta team kommer du få stöd från ett hungrigt nordiskt säljteam genom säljutbildning och kunna erbjuda en av de mest spännande produktportföljerna på marknaden.
 
Vänligen skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi tillsätter tjänsten så snart vi hittat rätt person. Rekryteringsprocessen är vilande under semesterperioden.

Arbetsuppgifter

  • B2B lösningsorienterad försäljning - direkt mot slutkund
  • Finna lösningar till slutkunder inom olika branscher
  • Anbudsarbete mot större kunder
  • Aktivt arbete mot att uppnå uppsatta KPI:er
  • Bidra med att skapa och dela case i en nordisk miljö
  • Delta i utbildningar, mässor, aktiviteter för Nordiskt End User Team
  • Ansvara för att följa upp anbud via partners och offentliga kanaler

Kvalifikationer

  • Erfarenhet inom B2B försäljning
  • Erfarenhet från New Business försäljning
  • Intresse inom IT och dokumenthantering
  • Koncernspråket engelska måste behärskas i tal och skrift
  • Körkort är ett krav då kundbesök förekommer delvis med bil
  • Utbildning på högskolenivå är önskvärt

Personliga egenskaper

  • Driven säljare som är orädd och ger det lilla extra
  • Bra på att hålla hög mötetsaktivitet
  • Förmåga att hantera alla aspekter i en säljprocess
  • Bra på att skapa relationer, du drivs av att skapa resultat och stänga case
  • Förmåga att kombinera kortsiktiga dagliga aktiviteter och fokus på långsiktiga mål
  • Professionell och respektabel, rådgivande säljprofil som skapar tillit hos kunden

Språk

  • Engelska
  • Svenska

Vi erbjuder

  • Självständigt och utvecklande arbete
  • Ett globalt företag med kolleger i 44 länder
  • Professionell utveckling och framförallt god arbetsmiljö
  • Du blir en del av ett Nordiskt End User Team
  • Tjänstebil
  • Kollektivavtal
  • Varierad och flexibel arbetstid
  • Friskvårdsbidrag

 
Andra upplysningar
Tjänsteresor: Arbetsfältet är i hela Sverige och innebär regelbundna resor med övernattningar
Arbetsställe: Hulda Lindgrens gata 6 B, 421 31 Västra Frölunda
 
Kontaktperson:
Mikko Pulkkinen
Nordic Sales Manager (Corporate Business)
Email: mikko.pulkkinen@brother.fi
Mobile: +358 50 331 8868
Tel: +358 9 875 921

 

Se mer och ansök på Linkedin