Tillagd i varukorg
  1. Hem Brother
  2. Om Brother
  3. Lediga tjänster
Smiling woman Brother employee

Lediga tjänster

Intresserad av en karriär hos Brother?

Brother har specialiserat sig på utskrift, skanning, märkning och kommunikationslösningar för företag och konsumenter. På kontoret eller på resande fot - Brother är vid din sida varhelst din rörelse för dig.

Läs mer om Brother på LinkedIn

Man and woman sat at desk printing colour documents

Säljassistent

Brother Sverige söker en Säljassistent

Vi söker dig som vill vara spindeln i vårt nät och som kan förstärka vårt säljteam. 

Du är en person som gillar att arbeta med varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo. Vi lägger stort värde på din personlighet. För att passa in på vårt kontor är du flexibel, stresstålig och hjälpsam. Har du meriter från tidigare arbete med eget ansvarsområde är detta ett plus. Du är också noggrann och visar alltid ett stort engagemang i ditt arbete.

Du kommer arbeta i en administrativ roll som säljassistent på vårt säljkontor i Västra Frölunda i Göteborg. Då vardagen innebär mycket kontakt med våra övriga kontor i Norden och i England är det viktigt att du har goda kunskaper i både svenska och engelska.

Arbetsuppgifter:

  • Ingå i ett säljteam med tätt samarbete med säljare.
  • Involverad i kampanjer och marknadsaktiviteter.
  • Underhåll och Superuser av internt CRM verktyg.
  • Driva sälj- och marknadsprojekt internt.
  • Diverse administrativa uppgifter gällande intern säljprocess.
  • Orderhantering i SAP.
  • Intern rapportering.
  • Koordinering av personal- och kundaktiviteter.

 

Kvalifikationer:

  • Utbildning: Gymnasial nivå.
  • Erfarenhet av liknande arbete är en merit.
  • Språk: Svenska och Engelska i tal och skrift då vårt koncernspråk är engelska.
  • God kommunikationsförmåga, många kontakter både internt och med kunder.
  • Mycket serviceinriktad och flexibel.
  • Kunna ta egna initiativ och arbeta självständigt.
  • Gott ordningssinne

Arbetet är omväxlande med tidvis högt tempo.
Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Skicka ansökan

Solution Account Manager

Solution Account Manager – ambitiös B2B säljare 

ÄR DU REDO FÖR NÄSTA STEG I KARRIÄREN OCH VILL BLI EN DEL AV TEAM BROTHER SVERIGE?

Vi utvecklar vårt Special Print Solutions Team i Sverige och söker en kundorienterad person för att ta sig an kunders utmaningar. Är du en driven person som vill utvecklas och vara en lagspelare, så är det dig vi söker!

Vi söker efter en Solution Account Manager (SPS) för nykundsbearbetning samt försäljning och rådgivning mot slutkunder. Din kundinriktning kommer att vara mot medelstora till stora företag, främst inom detaljhandeln, transport & logistik och lager. Du kommer också ansvara och ha tillgång till nya AUTO ID Channel Partners för att kunna få dessa nyckelkonton att växa.    

Vi söker dig som har minst 2-3 års erfarenhet inom B2B försäljning, önskvärt inom detaljhandel, transport & logistik och lager, är ambitiös, professionell och är en ”hunter”. Du har en naturlig fallenhet för att skapa långsiktiga kundrelationer och ger ett förtroendeingivande sätt. Du har en förmåga att identifiera kundens specifika önskemål och föreslå skräddarsydda lösningar.
 
Vi ser med fördel att du är en person som är målinriktad och har en brinnande vilja att lyckas. I ditt arbete ska du sträva efter att vilja utvecklas, vara professionell och ha förmågan att vilja samarbeta med andra i ditt team med fokus på kunder och lösningar.

Var med och utveckla en strategi i en spännande framtid. För att lyckas i detta team kommer du få stöd från ett hungrigt nordiskt säljteam genom säljutbildning och kunna erbjuda en av de mest spännande produktportföljerna på marknaden.
 
Vänligen skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi tillsätter tjänsten så snart vi hittat rätt person. Rekryteringsprocessen är vilande under semesterperioden.

Arbetsuppgifter

  • B2B lösningsorienterad försäljning - direkt mot slutkund
  • Finna lösningar till slutkunder inom olika branscher
  • Anbudsarbete mot större kunder
  • Aktivt arbete mot att uppnå uppsatta KPI:er
  • Bidra med att skapa och dela case i en nordisk miljö
  • Delta i utbildningar, mässor, aktiviteter för Nordiskt End User Team
  • Ansvara för att följa upp anbud via partners och offentliga kanaler

Kvalifikationer

  • Erfarenhet inom B2B försäljning
  • Erfarenhet från New Business försäljning
  • Intresse inom IT och dokumenthantering
  • Koncernspråket engelska måste behärskas i tal och skrift
  • Körkort är ett krav då kundbesök förekommer delvis med bil
  • Utbildning på högskolenivå är önskvärt

Personliga egenskaper

  • Driven säljare som är orädd och ger det lilla extra
  • Bra på att hålla hög mötetsaktivitet
  • Förmåga att hantera alla aspekter i en säljprocess
  • Bra på att skapa relationer, du drivs av att skapa resultat och stänga case
  • Förmåga att kombinera kortsiktiga dagliga aktiviteter och fokus på långsiktiga mål
  • Professionell och respektabel, rådgivande säljprofil som skapar tillit hos kunden

Språk

  • Engelska
  • Svenska

Vi erbjuder

  • Självständigt och utvecklande arbete
  • Ett globalt företag med kolleger i 44 länder
  • Professionell utveckling och framförallt god arbetsmiljö
  • Du blir en del av ett Nordiskt End User Team
  • Tjänstebil
  • Kollektivavtal
  • Varierad och flexibel arbetstid
  • Friskvårdsbidrag

 
Andra upplysningar
Tjänsteresor: Arbetsfältet är i hela Sverige och innebär regelbundna resor med övernattningar
Arbetsställe: Hulda Lindgrens gata 6 B, 421 31 Västra Frölunda
 
Kontaktperson:
Mikko Pulkkinen
Nordic Sales Manager (Corporate Business)
Email: mikko.pulkkinen@brother.fi
Mobile: +358 50 331 8868
Tel: +358 9 875 921

 

Se mer och ansök på Linkedin