1. Hem Brother
  2. Brother Solutions
  3. Brother Managed Print Services
  4. ‌MPS Professional

Vad är MPS Professional?

MPS (Managed Print Service) Professional gör det enkelt att skriva ut för ditt företag. Välj det avtal som passar ditt företag och Brother levererar automatiskt originalbläck och toner när det börjar ta slut – och fixar snabbt din enhet om du stöter på några problem. Dessutom ger vi dig också möjlighet att förbättra din plan och få mer flexibilitet över dina betalningar och support.

För företag som kräver mer flexibilitet håller Brother MPS Professional saker och ting enkla.

Hur fungerar MPS Professional?

Green calendar icon

Välj ditt avtal

Välj en avtal baserat på antalet sidor du skriver ut eller betala när du skriver ut.

Green calendar icon

Installera skrivarna själv

Konfigurera skrivaren/skrivarna på distans eller med hjälp från Brother.

Green calendar icon

Anpassa

Anpassa avtalet för att uppfylla dina krav

Green calendar icon

Hantera via portal

Övervaka utskriftsanvändningen via den lättanvända Brother-kundportalen och håll reda på ditt företags utskriftskostnader

Varför välja Brother MPS Professional för ditt företag?

Vanliga frågor om MPS

Skapa din egen kvartalsvisa förutsägbara betalningsplan med ett anpassningsbart paket eller betala bara för de sidor som ditt företag skriver ut med pay as you print.

Många företag är inte medvetna om sina nuvarande utskriftskostnader eller hur många sidor de skriver ut. Välj en plan där du betalar när du skriver ut för att låsa in besparingar, förbättra den servicenivå som ditt företag drar nytta av och se till att du bara betalar för de sidor som ditt företag skriver ut.

Varje A4-sida som ditt företag skriver ut räknas som en sida, dubbelsidiga utskrifter räknas som två sidor. A3-utskrifter räknas som två sidor. I ditt sidpaket består 50 % av sidpaketet av svartvita sidor och 50 % av sidpaketet består av färgsidor.

Du kan ta reda på hur många sidor ditt företag har skrivit ut, hur många rollover-sidor som finns tillgängliga och hur många extra sidblock du har köpt genom att logga in på MPS kundportal.

För att du ska få automatiska leveranser av förbrukningsmaterial måste din skrivare vara ansluten till Brother MPS Cloud. Denna anslutning gör det möjligt för Brother att spåra antalet utskrivna sidor och bläck- och tonernivåer. MPS Cloud skickar den krypterade informationen via din Internetanslutning. Det innebär att Brother inte kan se vad du skriver ut.

Brother kan erbjuda en rad återvinningstjänster som hjälper företag att uppfylla hållbarhetsmålen.

Din tjänst inkluderar ett returprogram för varje bläck eller toner som du använder. Vi ser till att dina förbrukade produkter återtillverkas eller återvinns på ett professionellt sätt så att de inte hamnar på soptippen.

Kontakta Brother för support när som helst via vår MPS-kundportal.

För företag som vill förbättra vissa funktioner finns det en mängd olika supportalternativ, t.ex. installation på plats eller självinstallation på distans. Kontakta Brother eller din leverantör för mer information.

Nej. Kärntjänsterna i Brother Managed Print, som är support, förbrukningsbaserad fakturering och påfyllning av förbrukningsartiklar, kommer inte att behandla någon av de utskrivna uppgifterna.

Ett Service Pack ingår alltid i ett MPS-avtal, vilket ger dig en utökad garanti som omfattar alla underhållsdelar. Välj mellan:

  • Service Pack för 3, 4 eller 5 år, som betalas när MPS-avtalet ingås*.

Eller

  • Service in Click (SIC), där Service Pack ingår i klickpriset. Den förlängda garantin gäller så länge maskinen är kontrakterad - tills maskinen är utsliten - upp till maximalt 10 år*.

* Förutsatt att maskinen registreras på Brothers webbplats inom 60 dagar från inköpsdatumet.

Letar du efter en annan typ av Managed Print Service?

Busy office environment with two males and two females working whilst printing documents using a Brother printer

MPS Enterprise

För företag som behöver en heltäckande lösning som är uppbyggd kring deras komplexa utskriftsbehov.

MPS Enterprise