Tillagd i varukorg
  1. Support
  2. Garantiinformation

Utökad standardgaranti – produkten måste registreras

 

På Brother strävar vi alltid efter att vara "vid din sida" och ge den bästa kundsupporten. Vi stödjer detta genom att ge utökad garanti på många maskiner. De utökade garantierna är indelade i tre grupper. En grupp för maskiner för personligt bruk, en grupp för maskiner för professionellt bruk och en grupp för märkmaskiner, etikettskrivare och mobila enheter.

Villkoret för att få dessa utökade garantier är att maskinen är registrerad inom 60 dagar från inköpsdatum.

För att upprätthålla utökad garanti och  på platsen garanti är det ett villkor att produkten har använts enligt beskrivningen i användarmanualen och att endast originalförbrukning används. Underlåtenhet att göra det upphäver den utökade garantin och på platsen service.

Läs mer om utökad garanti nedan.

Vi erbjuder dessutom fri telefonsupport under maskinens hela livslängd.

Maskinen måste skickas till Brother eller en Brother Service Partner för att repareras alternativt ersättas.

Maskinen repareras alternativt ersätts på plats under första året. 
Efter första året så måste maskinen skickas till Brother eller en Brother Service Partner för att repareras alternativt ersättas.

Maskinen repareras alternativt ersätts på plats under hela garantiperioden.

Extended warranties

Utökade garantier - köpes separat

Alla våra enheter levereras med två års garanti som standard. Nu har du möjlighet att förlänga garantiperioden upp till 5 år *. Du får också teknisk support för din enhet under hela dess livscykel.

Du kan köpa ett utökat garantipaket * från din Brother-återförsäljare, förutsatt att du har registrerat din maskin på vår webbplats inom 60 dagar efter köpet. Garantin för din enhet är giltig i upp till 5 år, inkluderar byte av förbrukningsvaror under hela garantiperioden samt telefonsupport under våra öppettider. Naturligtvis byter vi ut eller reparerar din enhet om den går sönder.
Kontakta din Brother-återförsäljare om mer information.

 

SWAP Plus

Brother Premium Onsite SWAP

Premium Onsite SWAP

Onsite repair logo

Onsite Repair

SWAP Plus-garantipaket hjälper dig att fokusera på det viktigaste, att få ditt företag att växa. Med den här garantiförlängningen kan du förbättra supporten för din Brother-maskin i  36, 48 eller 60 månader. Garantin inkluderar alla underhållsrelaterade reservdelar.

SWAP Plus-garantipaketet erbjuder följande fördelar:

  • Telefonsupport för att lösa problem med din enhet
  • Byte av enhet * om problemet inte löses per telefon
  • Vi svarar på din serviceförfrågan inom 8 timmar **
  • Garantipaketet innehåller alla servicerelaterade reservdelar utan begränsningar av utskriftsmängden
  • •Utbyte av maskin via Brother.
* Kräver att maskinen har använts enligt beskrivningen i bruksanvisningen och endast använt Brother originalförbrukning och tillbehör.
** Vardagar måndag till fredag 08.00 – 16.00.

 

Premium Onsite SWAP garatipaket erbjuder byte av maskin på plats för Brother-kunder. Den här lösningen ger dig 36/48/60 månaders extra garanti inklusive alla reservdelar + besök på plats. 

Premium Onsite SWAP garantipaket erbjuder:

  • Telefonsupport för att lösa problem med din enhet
  • Byte av enhet * om problemet inte löses per telefon
  • Vi svarar på din serviceförfrågan inom 8 timmar**
  • Garantipaketet innehåller alla servicerelaterade reservdelar utan begränsningar av utskriftsmängden
* Kräver att maskinen har använts enligt beskrivningen i bruksanvisningen och endast använt Brother originalförbrukning och tillbehör.
** Vardagar måndag till fredag 08.00 – 16.00.
 

 

Onsite Repair garatnipaket erbjuder reparation på plats till Brother-kunder. Den här lösningen ger dig 36/48/60 månaders extra garanti inklusive alla reservdelar + besök på plats. 

Onsite Repair-garantipaket erbjuder följande:

  • Telefonsupport för att lösa problem med din enhet
  • Onsite Repair* om problemet inte löses per telefon
  • Vi svarar på din serviceförfrågan inom 8 timmar**
  • Garantipaketet innehåller alla servicerelaterade reservdelar utan begränsningar av utskriftsmängden
  • Levereras av Brother service partners eller extern partner
* Kräver att maskinen har använts enligt beskrivningen i bruksanvisningen och endast använt Brother originalförbrukning och tillbehör.
** Vardagar måndag till fredag 08.00 – 16.00.