Förbrukningsmaterial och tillbehör Se vårt sortiment av bläck, toner och papper för din enhet. Läs mer
Avancerade funktioner (för administratörer) (9) Aktivera inställningslås Jag kan inte använda Gmail för e-postfunktioner (t.ex. Skanna till e-post) och Internet Fax (i-Fax) Konfigurera offentligt läge för Secure Function Lock 3.0 Konfigurera Secure Function Lock 3.0 med hjälp av webbaserad hantering Skanna med hjälp av Secure Function Lock 3.0 Ställa in lösenordet för inställningslåset Viktig information om hur du kan skydda din Brother-maskin mot obehörig åtkomst över nätverket Återställa din Brother-maskin Ändra lösenordet för inställningslåset
Cloud (2) Hur skriver jag ut efter Google Cloud Print har upphört? Jag kan inte skriva ut från Google Cloud Print ™.
Kopiera (3) Förstora eller förminska kopierade bilder Kopiera ett ID-kort Kopiera på papprets båda sidor (dubbelsidig kopiering)
Felmeddelanden (32) (Video) Byt ut tonerkassetten Bälte snart slut Byt behållare för överskottstoner Byt bältenheten Byt trumman Byt ut fixeringsenhet Byt ut PF Kit xx Det gick inte att skriva ut ## (Print Unable) Dokumenttrassel Fel storlek DX Felmeddelandet "inga enheter som stöds hittades" visas på Brother iPrint&Scan-skärmen (mobil enhet). Ingen toner Jag har just bytt tonerkassett och displayen fortsätter att visa meddelandet "Toner slut" eller "Byt toner". Vad ska jag göra? Jag kan inte reparera den trådbundna eller trådlösa anslutningen med hjälp av reparationsverktyget förnätverksanslutning (Windows) Kalibrera, Kalibrering eller Kalibrering misslyckades. Kan ej skanna ## Minnet slut/Utskriftsdata full När jag försöker skanna med ControlCenter4 eller ControlCentre3 för Windows får jag felmeddelandet”fel CC3-202”, ”fel CC4-202”, ”fel CC3-205” eller ”fel CC4-205”. När jag installerar drivrutinerna, visar Norton AntiVirus en säkerhetsvarning att en applikation med medelhög risknivå "xxxxx.exeförsöker att ansluta till en DNS-server". Vad ska jag göra? Papper fastnar i maskinens bakre del Papper har fastnat i det manuella inmatningsfacket Papper har fastnat i maskinen Papper har fastnat i pappersfacket Papper har fastnat under pappersfacket Skanna till e-post ger felmeddelande CC4-121-xxxxxxxx som uppstår vid skanning via ControlCenter4 eller direkt frånskrivaren. Välja e-postprogram som standardprogram i Windows. Spilltonerbehållare snart full Tonerfel Tonerfel Tonervarning (toner snart slut : X) Trumma ! Trumma snart slut Trumstopp Mer
Fax (2) Jag har uppdaterat min Windows 11-dator via Windows Update och kan inte längre skriva ut, skanna eller faxa från datorn. Jag kan inte använda Gmail för e-postfunktioner (t.ex. Skanna till e-post) och Internet Fax (i-Fax)
Linux (13) Att enkelt installera skrivardrivrutinen med ett verktyg. (Linux) (Eng) Avinstallera skrivardrivrutiner (Linux) (Eng) Brandväggs portkrav för Scan Key Tool (Linux) Det nedladdade drivrutinsnamnet skiljer sig från min maskins namn. (Linux) Drivrutinsinstallationen lyckades men jag kan inte skriva ut på Redhat, Fedora eller CentOS (Linux) (Eng) Installationen av drivrutinen slutfördes men jag kan inte skriva ut. (Linux) (Eng) Jag kan inte skriva ut från en klientdator till en skrivare på en skrivarserver. (Linux) Kan jag använda min Brotherskrivare med en 64-bitars Linux-distribution? (Linux) (Eng) Kontrollera återstående bläck- eller tonernivå (Linux) Min maskin skriver ut dubbelsidig när jag väljer ensidig utskrift i drivrutinen (Linux) När jag skriver ut bilder är kvaliten inte bra (Linux) (Eng) Så här skannar du till XXXX. (XXXX är funktionen Skanna-tangent-verktyg.) (Linux) Vilket drivrutinsformat stöds av min Linux-distribution? Mer
Mobil (5) Felmeddelandet "inga AirPrint-skrivare hittades" visas när jag trycker på ikonen Skriv ut på min mobilaenhet ( iPhone, iPod touch, iPad ). Felmeddelandet "inga enheter som stöds hittades" visas på Brother iPrint&Scan-skärmen (mobil enhet). Skriv ut eller skanna med Brother iPrint&Scan (Android/iOS) Uppdatera enhetens fasta programvara med Brother iPrint&Scan (Android/iOS) Vad är Brother iPrint&Scan?
Pappersmatning / papperstrassel (13) Dokument fastnar längst upp i dokumentmataren Dokumentet har fastnat under maskinens lock Dokumenttrassel Fyll på och skriv ut på etiketter i det manuella inmatningsfacket Fyll på och skriv ut på kuvert i det manuella inmatningsfacket Fylla på och skriva ut på papper i det manuella inmatningsfacket Papper fastnar i maskinens bakre del Papper har fastnat i det manuella inmatningsfacket Papper har fastnat i maskinen Papper har fastnat i pappersfacket Papper har fastnat i pappersutmatningsfacket Papper har fastnat under pappersfacket Ta bort små pappersbitar som fastnat i dokumentmataren Mer
Skriv ut (28) Ändra inställningar för skrivardrivrutin (För Windows / Mac) Avbryta ett utskriftsjobb Det går inte att skriva ut efter en Windows 10-uppdatering (juni 2020) Felmeddelandet "inga AirPrint-skrivare hittades" visas när jag trycker på ikonen Skriv ut på min mobilaenhet ( iPhone, iPod touch, iPad ). Felmeddelandet "inga enheter som stöds hittades" visas på Brother iPrint&Scan-skärmen (mobil enhet). Jag har uppdaterat min Windows 11-dator via Windows Update och kan inte längre skriva ut, skanna eller faxa från datorn. Jag kan inte reparera den trådbundna eller trådlösa anslutningen med hjälp av reparationsverktyget förnätverksanslutning (Windows) Jag kan inte skriva ut från datorn via USB. Jag kan inte skriva ut i ett trådlöst (Wi-Fi) nätverk (Windows) Jag kan inte skriva ut med min Brothermaskin i ett trådbundet nätverk. (Windows/MacOS) Jag kan inte skriva ut med min Brothermaskin på ett trådlöst nätverk (Mac) Jag skriver ut huvudsakligen svartvita dokument. Hur kan jag förhindra att livslängden på minafärgtonerkassetter minskar när jag skriver ut? Justera färginställningarna med hjälp av den anpassade inställningen i. Kalibrera färger Konfigurera inställningarna för Spara utskriftslogg på nätverket med hjälp av webbaserad hantering Lägg till din Brothermaskin med AirPrint (MacOS) Mina utskrivna dokument är ofullständiga eller en blå skärm visas när du skriver ut eller använderPC-FAX efter en Windows 10-uppdatering (mars 2021) Reducera ljudnivå vid utskrift Reducera tonerförbrukning Skriv ut eller skanna med Brother iPrint&Scan (Android/iOS) Skriva ut på båda sidorna av papperet automatiskt (automatisk dubbelsidig utskrift) (Mac) Skrivarstatusen är Offline eller Pausad. Säker utskrift (Mac) Säker utskrift (Windows®) Säker utskrift av dokument med SSL/TLS Ta bort utskriftsjobb från utskriftskön. Utskrift/ skanning med en mobil enhet Vissa fonter saknas vid utskrifter av PDF-filer från Adobe® Acrobat® / Adobe® Acrobat® Reader® /Adobe® Reader®. Vad kan jag göra för att rätta till detta? Mer
Skanna (25) Ändra skanningsinställningarna för skanning från ControlCenter4 eller skrivarens skanningsknapp (förWindows®) Öppna "Skannrar och kameror" och Egenskaper. Easy Scan to E-mail Felmeddelandet "inga enheter som stöds hittades" visas på Brother iPrint&Scan-skärmen (mobil enhet). Jag delar Brother-maskin. Jag kan skriva ut men inte skanna. Jag har uppdaterat min Windows 11-dator via Windows Update och kan inte längre skriva ut, skanna eller faxa från datorn. Jag kan inte reparera den trådbundna eller trådlösa anslutningen med hjälp av reparationsverktyget förnätverksanslutning (Windows) Jag kan inte skanna via nätverk. När jag försöker skanna med ControlCenter4 eller ControlCentre3 för Windows får jag felmeddelandet”fel CC3-202”, ”fel CC4-202”, ”fel CC3-205” eller ”fel CC4-205”. Nätverksskanningsfunktionen fungerar inte när du trycker på skanningsknappen på Brother-maskinenskontrollpanel. (För Windows) Skanna ett dokument med Brother iPrint&Scan. (Windows, MacOS) Skanna med hjälp av Secure Function Lock 3.0 Skanna till en redigerbar textfil (OCR) Skanna till e-post ger felmeddelande CC4-121-xxxxxxxx som uppstår vid skanning via ControlCenter4 eller direkt frånskrivaren. Välja e-postprogram som standardprogram i Windows. Skanna till e-postbilaga Skanna till e-postbilaga med ControlCenter4 Avancerat läge (Windows®) Skanna till e-postbilaga med ControlCenter4 Standardläge (Windows) Skriv ut eller skanna med Brother iPrint&Scan (Android/iOS) Spara skannade data i en mapp som en PDF-fil Spara skannade data i en mapp som en PDF-fil med ControlCenter4 avancerat läge (Windows®) Spara skannade data i en mapp som en PDF-fil med ControlCenter4 Hemläge (Windows®) Ställa in en Skanna till FTP-profil Ställa in en Skanna till nätverksprofil Ställa in en Skanna till SharePoint®-profil Utskrift/ skanning med en mobil enhet Mer
Övriga kategorier Installation / inställningar Förbrukningsvaror och tillbehör / Rutinunderhåll Annat