Brother bläck, toner, tape och termiska etiketter Se till att dina enheter fungerar smidigt med originalbläck- och tonerkassetter, tape och termiska etiketter, pappersförpackningar av bästa kvalitet och reservdelar som snabbt kan bytas ut. Upptäck allt förbrukningsmaterial
Avancerade funktioner (för administratörer) (6) Aktivera inställningslås Använd Universal Print (Windows) Jag kan inte använda Gmail för e-postfunktioner (t.ex. Skanna till e-post) och Internet Fax (i-Fax) Ställa in lösenordet för inställningslåset Viktig information om hur du kan skydda din Brother-maskin mot obehörig åtkomst över nätverket Ändra lösenordet för inställningslåset
Cloud (2) Hur skriver jag ut efter Google Cloud Print har upphört? Jag kan inte skriva ut från Google Cloud Print ™.
Felmeddelanden (29) "Offline" visas på statusövervakaren. Bälte snart slut Byt behållare för överskottstoner Byt bältenheten Byt tonerkassett Byt ut fixeringsenhet Byt ut laser Byt ut PF Kit xx Det gick inte att skriva ut ## (Print Unable) Felmeddelandet "inga enheter som stöds hittades" visas på Brother iPrint&Scan-skärmen (mobil enhet). Felmeddelandet "Ingen maskin hittad" visas när jag installerade drivrutiner med USB-anslutning (förWindows). Jag har just bytt tonerkassett och displayen fortsätter att visa meddelandet "Toner slut" eller "Byt toner". Vad ska jag göra? Jag kan inte reparera den trådbundna eller trådlösa anslutningen med hjälp av reparationsverktyget förnätverksanslutning (Windows) Kassettfel Kondensation När jag kör Firmware uppdateringsverktyget eller I-FAX installationsverktyget, visas felmeddelandet "Program failed to run" pådatorskärm. Vad kan jag göra? Papper fastnar i maskinens bakre del Papper har fastnat i kombifacket Papper har fastnat i maskinen Papper har fastnat i pappersfacket Papper har fastnat under pappersfacket Registrering eller Registreringen misslyckades. Spilltonerbehållare snart full Storleksfel DX eller Storleksfel dubbelsidigt Svalnar (cooling down) Tonervarning (toner snart slut : X) Trumma ! Trumma snart slut Trumstopp Mer
Fax (2) Jag har uppdaterat min Windows 11-dator via Windows Update och kan inte längre skriva ut, skanna eller faxa från datorn. Jag kan inte använda Gmail för e-postfunktioner (t.ex. Skanna till e-post) och Internet Fax (i-Fax)
Linux (12) Att enkelt installera skrivardrivrutinen med ett verktyg. (Linux) (Eng) Avinstallera skrivardrivrutiner (Linux) (Eng) Det nedladdade drivrutinsnamnet skiljer sig från min maskins namn. (Linux) Drivrutinsinstallationen lyckades men jag kan inte skriva ut på Redhat, Fedora eller CentOS (Linux) (Eng) Installationen av drivrutinen slutfördes men jag kan inte skriva ut. (Linux) (Eng) Jag kan inte skriva ut från en klientdator till en skrivare på en skrivarserver. (Linux) Kan jag använda min Brotherskrivare med en 64-bitars Linux-distribution? (Linux) (Eng) Kontrollera återstående bläck- eller tonernivå (Linux) Min maskin skriver ut dubbelsidig när jag väljer ensidig utskrift i drivrutinen (Linux) När jag skriver ut bilder är kvaliten inte bra (Linux) (Eng) Så här skannar du till XXXX. (XXXX är funktionen Skanna-tangent-verktyg.) (Linux) Vilket drivrutinsformat stöds av min Linux-distribution? Mer
Mobil (5) Det går inte att skriva ut eller skanna när du använder Brother iPrint&Scan från min mobilaAndroid™ -enhet. Felmeddelandet "inga AirPrint-skrivare hittades" visas när jag trycker på ikonen Skriv ut på min mobilaenhet ( iPhone, iPod touch, iPad ). Felmeddelandet "inga enheter som stöds hittades" visas på Brother iPrint&Scan-skärmen (mobil enhet). Skriv ut eller skanna med Brother iPrint&Scan (Android/iOS) Vad är Brother iPrint&Scan?
Pappersmatning / papperstrassel (9) Fyll på papper i kombifacket Fyll på papper i pappersfacket Ladda och skriv ut etiketter med kombifacket Papper fastnar i maskinens bakre del Papper har fastnat i kombifacket Papper har fastnat i maskinen Papper har fastnat i pappersfacket Papper har fastnat under pappersfacket Sätt i och skriv ut kuvert via kombifacket
Skriv ut (28) Ändra inställningar för skrivardrivrutin (För Windows / Mac) Använd Universal Print (Windows) Avbryta ett utskriftsjobb Det går inte att skriva ut efter en Windows 10-uppdatering (juni 2020) Det går inte att skriva ut eller skanna när du använder Brother iPrint&Scan från min mobilaAndroid™ -enhet. Felmeddelandet "inga AirPrint-skrivare hittades" visas när jag trycker på ikonen Skriv ut på min mobilaenhet ( iPhone, iPod touch, iPad ). Felmeddelandet "inga enheter som stöds hittades" visas på Brother iPrint&Scan-skärmen (mobil enhet). Jag har uppdaterat min Windows 11-dator via Windows Update och kan inte längre skriva ut, skanna eller faxa från datorn. Jag kan inte reparera den trådbundna eller trådlösa anslutningen med hjälp av reparationsverktyget förnätverksanslutning (Windows) Jag kan inte skriva ut från datorn via USB. Jag kan inte skriva ut i ett trådlöst (Wi-Fi) nätverk (Windows) Jag kan inte skriva ut med min Brother-maskin i ett kabelanslutet nätverk. (Windows/MacOS) Jag kan inte skriva ut med min Brothermaskin på ett trådlöst nätverk (Mac) Jag skriver ut huvudsakligen svartvita dokument. Hur kan jag förhindra att livslängden på minafärgtonerkassetter minskar när jag skriver ut? Justera färginställningarna med hjälp av den anpassade inställningen i. Lägg till din Brothermaskin med AirPrint (MacOS) Mina utskrivna dokument är ofullständiga eller en blå skärm visas när du skriver ut eller använderPC-FAX efter en Windows 10-uppdatering (mars 2021) Reducera ljudnivå vid utskrift Reducera tonerförbrukning Skriv ut eller skanna med Brother iPrint&Scan (Android/iOS) Skrivarstatusen är Offline eller Pausad. Säker utskrift (Mac) Säker utskrift (Windows) Ta bort utskriftsjobb från utskriftskön. Utför kalibrering för att förbättra färgdensiteten Utskrift/ skanning med en mobil enhet Utskriften är sned eller förminskad när ett dokument skrivs ut från Microsoft Word 2010. Vissa fonter saknas vid utskrifter av PDF-filer från Adobe® Acrobat® / Adobe® Acrobat® Reader® /Adobe® Reader®. Vad kan jag göra för att rätta till detta? Mer
Skanna (6) Det går inte att skriva ut eller skanna när du använder Brother iPrint&Scan från min mobilaAndroid™ -enhet. Felmeddelandet "inga enheter som stöds hittades" visas på Brother iPrint&Scan-skärmen (mobil enhet). Jag har uppdaterat min Windows 11-dator via Windows Update och kan inte längre skriva ut, skanna eller faxa från datorn. Jag kan inte reparera den trådbundna eller trådlösa anslutningen med hjälp av reparationsverktyget förnätverksanslutning (Windows) Skriv ut eller skanna med Brother iPrint&Scan (Android/iOS) Utskrift/ skanning med en mobil enhet
Övriga kategorier Installation / inställningar Förbrukningsvaror och tillbehör / Rutinunderhåll Annat