Brother, experten på kontorsteknologiska lösningar, presenterar en omfattande rapport om framtidens kontor för att inspirera ledare med idéer som främjar produktiviteten och hjälper dem att anpassa sina företag för framtiden.
Med utgångspunkt i teman som kultur, teknik och det föränderliga kontoret behandlar den kostnadsfria rapporten allt från välbefinnande och fokus på gemenskap till banbrytande teknik för att måla upp en levande och tydlig bild av framtidens arbetsmiljö.
Varje del av rapporten ger även konkreta råd och tips så att ledare kan fatta välinformerade kommersiella beslut som kan hjälpa dem att transformera hela sin verksamhet.
Isao Noji, styrelseordförande och VD för Brother International Europe, säger: – Samhällsfaktorer, teknik och designinnovation påverkar inte längre hur vi arbetar – de här aspekterna omformar hela kontorets grundläggande DNA.
Framtidsutvecklingen är enormt spännande och innebär oändliga affärsmöjligheter – men om vi inte är medvetna om vad som väntar ter sig allt bara hotfullt och skrämmande. Med den här rapporten vill teamet på Brother därför öka medvetenheten och kunskapen om var och hur vi kommer att arbeta i framtiden.
Utöver att sätta utvecklingen i sitt sammanhang ger rapporten tydliga, konkreta råd inom varje enskilt område för att hjälpa ledare för framtidsinriktade företag att prioritera sina investeringar, ta ledningen med hjälp av teknik, tillämpa nya sätt att arbeta och öka produktiviteten.
Brother gjorde sitt intåg på kontorsområdet 1961 med lanseringen av den alfabetiska skrivmaskinen JP1-111, och har nu över 110 års erfarenhet av produktutveckling. Alltsedan dess har företaget hjälpt till att tillgodose föränderliga kundbehov genom att presentera ny och banbrytande teknik – från den elektroniska skrivmaskinen AX-10 år 1985 och den innovativa allt-i-ett-maskinen MFC-7000FC för utskrift, skanning, kopiering och fax 1997, ända fram till dagens kompakta, uppkopplade och appstyrda skrivare, skannrar och mobila utskrifts- och märkmaskiner.
Country Manager i Brother Sverige, Thomas Björnfalk säger: – Brother har utökat sin roll på kontoret genom att kontinuerligt studera utvecklingen av kontorsmiljön och arbetsrutinerna ur ett kundperspektiv. Det har hjälpt oss att lösa problem och öka produktiviteten med hjälp av banbrytande produkter.
Med tanke på den omvandling som pågår inom alla branscher i dag är det viktigare än någonsin att kunna visualisera den framtida utvecklingen. Med den här rapporten vill vi befästa och dela vår prognos och kunskap om framtiden med företagsledare, tillsammans med tydliga och konkreta affärsmässiga råd.
Thomas Björnfalk avslutar: – Rapporten har inte bara potential att skapa nya affärsmöjligheter, det är dessutom spännande och underhållande läsning, så jag kan verkligen rekommendera alla i ledande positioner att ladda ner den.
Mer information om kontorets utveckling, inklusive sammanfattande översikter och den fullständiga rapporten Workplace of the Future här.