Tillagd i varukorg
  1. Hem
  2. Blogg
  3. Effektivitet blogg
  4. 2020
  5. 10 enkla tips för ökad effektivitet med hjälp av utskriftsrutiner
Myymälässä asiointia

10 enkla tips för ökad effektivitet med hjälp av utskriftsrutiner

Konsumenternas köpvanor har utvecklats avsevärt under det senaste decenniet. Ta reda på hur du kan förbättra processer, kundupplevelse och utskriftsrutiner med dessa tio idéer.

Konsumenternas köpvanor har förändrats markant under de senaste tio åren. Detaljhandelns omsättning förväntas öka med 2 procent 20191 – men för att kunna dra nytta av den här tillväxtökningen krävs innovation som tillgodoser behoven hos kunder som förväntar sig det bästa, direkt.

 

Det gör effektiviteten viktigare än någonsin inom detaljhandeln. Eftersom 95 procent av de europeiska detaljhandelsföretagen har färre än 10 anställda2 kan förbättrade logistikprocesser bidra till överlägsen service som gör det möjligt att konkurrera med de riktigt stora varumärkena.

 

  1.  Prismärkning 


    Prismärkning – Tid är som bekant pengar, och en av de mest tidskrävande och omständliga uppgifterna inom detaljhandeln är att märka och märka om produkter. Spara tid med en bärbar märkmaskin [Lokalt kontor infogar länk till sida om märkmaskiner] så att du kan märka varor vid behov, direkt i butiken. Tack vare stabil Wi-Fi- och Bluetooth-uppkoppling kan du använda maskinen överallt, både i butiken och på lagret. Dessutom är märkmaskinen bra för miljön eftersom den bara skriver ut exakt det antal etiketter du behöver, vilket minskar mängden avfall och spill. Det hjälper dig även att spara pengar – något alla företag strävar efter. 

  2.  Lagerhantering 


    Ett effektivt lagerhanteringssystem kan ge ökad omsättning. Använd en bärbar märkmaskin för att enkelt skriva ut följesedlar, varu- och hylletiketter. Genom att välja en elektronisk enhet framför handskrivna lappar säkerställer du att etiketterna stämmer och undviker oläsliga handstilar som kan leda till missförstånd. Klara och koncisa streckkoder kan också skrivas ut för att underlätta skanning. 
  3.  Arkivering 


    När ditt arkiv är i perfekt ordning blir det så mycket enklare att gå igenom siffrorna och lägga nya beställningar. Digitalisera processen genom att skanna och spara följesedlar automatiskt. Det tar mindre tid och minskar risken för misstag. En bärbar skanner kan du förvara precis där du behöver den för ännu större effektivitet.     
  4.  Säkra utskrifter 


    Att skydda känsliga kunddata är ett måste, och det uppnår du med hjälp av ett NFC-kort (närfältskommunikation) eller PIN-aktivering. På så sätt är det bara den som har startat en utskrift som kan få åtkomst till och hämta dokumenten, vilket förhindrar att data hamnar i fel händer. Den här processen kan även bidra till att sänka kostnaderna, eftersom utskriftsbegränsningar kan läggas in för varje användare.

  5.  Skriv ut på lagret 


    Använd bärbara skrivare, skannrar och märkmaskiner för att skapa ett trådlöst arbetsflöde. Eftersom enheterna går att använda överallt på lagret behöver lagervarorna inte flyttas, utan användaren kan märka varorna där det är mest praktiskt. Det betyder att produkterna smidigare och snabbare kan skickas till kunderna.

  6.  Kontorsutskrifter


    Maximal effektivitet kräver en välorganiserad kontorsyta. För att skriva ut kundbeställningar, följesedlar och fakturor mer effektivt behöver du ett system för snabba utskrifter och stora volymer. Undvik att ständigt behöva byta toner genom att välja bläckpatroner eller tonerkassetter med extra hög kapacitet, som ger ännu fler högkvalitativa, professionella dokument som är lätta att läsa.

  7.  Köhantering 


    Ett vanligt irritationsmoment för kunderna är långa väntetider i kassan. Det åtgärdar du enkelt med hjälp av några små förändringar. I en manuell delikatessdisk kan du till exempel göra kösystemet mer effektivt genom att erbjuda kunderna könummer från en handhållen skrivare. I kiosken kan en bärbar märkmaskin användas för att förse varorna med tydliga etiketter, vilket kortar ned tiden i kassan och ger nöjdare kunder.

  8.  Id-brickor 


    SSpara tid och pengar genom att skapa egna id-brickor för anställda och besökare. Brickorna skrivs ut snabbt och enkelt direkt när du behöver dem och skyddas med en hållbar laminering som skapar ett ännu mer professionellt utseende.

  9.  Registrera kunddata 



    9. Registrera kunddata – Med en multifunktionsenhet kan användaren skanna eller kopiera kundens id-handling, vilket snabbar på kassatransaktionen eftersom uppgifterna kan bearbetas direkt. Dokumenten kan skyddas genom att åtkomsten begränsas till behöriga användare. I miljöer där du bara behöver skanna, eller där du behöver ytterligare skanningsmöjligheter, erbjuder fristående dokumentskannrar enormt många tilläggsfunktioner. Det gör dem till det perfekta alternativet för att registrera kunddata.

  10.  Livsmedelsmärkning 


    Det oerhört viktigt att tydligt visa vilka allergener olika livsmedel innehåller, och det uppnår du enkelt med hjälp av märkning. Flerfärgade etiketter kan användas för att markera allergenerna så att kunderna vet exakt vad maten de köper innehåller och undviker allvarliga allergiska reaktioner. 



    Vår broschyr för detaljhandeln innehåller många fler tips och idéer för att hjälpa dig att utveckla mer effektiva processer som kan bidra till ökad tillväxt. Om du vill veta mer om detta finns broschyren att ladda ned här.

    1 Oxford Economics –Eurostat—BNP Paribas Real Estate -November 2018
    2 Eurostat 2016


Mer av Effektivitet

Du kanske också gillar

Tillbaka till toppen