Garantiinformation

Alla Brother-produkter genomgår rigorösa tester och är utformade för att hålla.
Men vi förstår att ibland så kan saker gå fel. Så för att du ska känna dig trygg
så har alla våra produkter som standard 2 års inskicksgaranti.
Produkter med fax har även 1års åskskyddsgaranti.

Många av våra produkter har också en fri utökad garanti om du registrerar
din produkt på vår Brother Online tjänst inom 60 dagar från inköpsdatum.

 

Registrera din produkt idag

Utökade garantier

På Brother strävar vi alltid efter att vara "vid din sida" och ge den bästa kundsupporten. Vi stödjer detta genom att ge utökad garanti på många maskiner. De utökade garantierna är indelade i tre grupper. En grupp för maskiner för personligt bruk, en grupp för maskiner för professionellt bruk och en grupp för märkmaskiner, etikettskrivare och mobila enheter.

Villkoret för att få dessa utökade garantier är att maskinen är registrerad inom 60 dagar från inköpsdatum.
Vi erbjuder dessutom fri telefonsupport under maskinens hela livslängd.



3 års garanti varav 1 år på platsen

Maskinen repareras alternativt ersätts på plats under första året.

Efter första året så måste maskinen skickas till Brother eller en Brother Service Partner för att repareras alternativt ersättas.



3-års på platsen garanti

Maskinen repareras alternativt ersätts på plats under hela garantiperioden.



3 års inskicksgaranti

Maskinen måste skickas till Brother eller en Brother Service Partner för att repareras alternativt ersättas.


På-Platsen-Garanti

Tro det eller ej - även en maskin från Brother kan sluta att fungera, och då vi vet att många är beroende av sina maskiner så erbjuder vi På-Platsen-Garanti på utvalda modeller. Du har också fri telefonsupport under hela maskinens livslängd där du förutom felanmälan får hjälp med frågor om installation, inställningar och funktioner.

- Övrig information i korthet:

Vid reklamation ringer man till Brother slutkundssupport som väljer ett av nedan alternativ:

  • Löser problemet per telefon alternativt ger instruktion för retur och åtgärd

  • Sänder ut en servicetekniker för att avhjälpa felet på plats (vid på platsen garanti)

  • Ombesörjer att Brother sänder en felfri ersättningsmaskin för utbyte på plats (vid på platsen garanti)

Att tänka på vid kontakt med slutkundssupporten:

  • Du behöver maskinens modellbeteckning samt serienummer till hands.

  • Om möjligt ha maskinen tillgänglig och påslagen samt var noga med att notera eventuella felmeddelanden.

  • Samarbeta med supportpersonalen som försöker lösa problemet tillsammans med dig.

Nedanstående punkter omfattas inte av garantin:

  • Inställning/felsökning på PC/mjukvara.

  • Allmänt underhåll av maskinen, byte av förbrukningsmaterial, underhåll och reparation eller utbyte av delar som orsakats av normal förslitning (periodiskt underhåll), felaktigt användande eller förbrukningsmaterial som inte är förenligt med maskinen.

  • Inställning och programmering av eventuellt utbytt maskin.

 


  • Snabbare service om du registrerar dig

    Att registrera produkten ger en rad fördelar: vi kan hantera din förfrågan snabbare vid eventuella problem.
    I vissa fall får du också utökad garantisupport. Ta reda på om det finns specifika erbjudanden som gäller
    för din produkt och notera kampanjkoden innan du registrerar dig.


  • Kontakta support

    Klicka nedan för att komma

    i kontakt med support


    KONTAKTA SUPPORT